Waarom fairtrade kopen?

Fairtrade tassen

Waarom fairtrade kopen?

Zo veel ethische kwesties terzijde, fairtrade kopen is gewoon volgen wat de Fairtrade Federatie actief doet. Zij beschermen kwetsbare mensen in de derde wereld tegen dwang- en kinderarbeid. Zij zorgen ervoor dat de voordelen van hun aankopen niet terechtkomen bij verschrikkelijke mensen in de derde wereld. Zij werken aan de verbetering van het leven van de mensen in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië en België die de goederen vervaardigen en zijn zich bewust van de impact die hun vakmanschap heeft op de productie en de beroepsbevolking van mensen in de derde wereld.

Microvezels en garens hebben over het algemeen een veel kortere leveringsketen dan goederen met een kant-en-klare markt. Dit betekent dat het een aanzienlijke investering in tijd, middelen en portokosten vergt om een grote sjaal of omslagdoek te leveren en deze zijn geen grote voorraad die kan worden nabesteld wanneer zij niet in het seizoen zijn of het een enorme investering blijkt te zijn binnen het geplande tijdsbestek.

Er is echter een potentieel probleem met het wachten tot deze goederen opnieuw worden besteld. Uit mijn werk is gebleken dat veel consumenten die deze goederen nodig hebben, het teveel aan portokosten niet willen betalen omdat dit voor hen duur is. Het teveel aan portokosten levert de klant besparingen op en velen geven er de voorkeur aan te wachten tot het nodig is alvorens goederen te kopen. De consument betaalt echter graag de portokosten, zodat de producent goederen kan verkopen die op een goedkopere manier aan andere mensen kunnen worden geschonken.

Er zijn problemen met online fairtrade websites, sommige die gemakkelijk kunnen worden opgelost, maar andere die veel ernstiger zijn door een gebrek aan transparantie. Ik heb onlangs een Fairtrade-website bekeken die een lage prijs per artikel hanteert, waardoor de shopper enigszins wordt aangemoedigd een artikel te kopen in plaats van alleen maar zijn voorraad aan te vullen. Ook dit heeft echter een zwak punt. Elke Fairtrade-website heeft een bemoedigende real-time update van wat er op voorraad is en wat er nog niet is. Zij bieden ook een online feedbackformulier waar de consument een privékwestie of -functie kan aankaarten. Dit stelt de klant in staat om te praten met een AF stabiel teamlid abode om ervoor te zorgen dat hun zorgen worden aangepakt en dat de website wordt gecoördineerd.

Lees meer

Rieten tas 
Handgemaakte tassen 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *